FAQ - ofte stillede spørgsmål
Bestilling
Hvordan foretager man en bestilling?
Hvordan foretager man en bestilling?
- Find de ønskede varer
- Tilføj varen til indkøbskurv ved først at vælge antal, og derefter klikke på knappen "Læg i kurv"
- Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere
- Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx. ændre antallet af varer, skal du trykke "Kurv" i højre hjørne. Herefter har du mulighed for at rette i ordren og tryk herefter på 'Opdater', og du vil se prisen efter ændringerne
- Når du har fundet det ønskede antal varer trykker du "Gå til kasse"
- Herefter kommer du til siden hvor du skal udfylde dine informationer, vælge fragt form og ønsket betalingsform
- Når du har indtastet dine oplysninger og valgt fragt- og betalingsform skal du godkende vores handelsbetingelser nederst på siden
- Herefter bliver du bedt om at indtaste dine kreditkortoplysninger for at gennemføre købet.
- Ved betaling med kreditkort bliver din bestilling først godkendt, når du klikker på "Gennemfør køb". Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført
- Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger
- Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk meddelelse hvori du finder et track & trace nummer til fragtselskabets hjemmeside
Hvornår kommer varen på lager igen?
Hvornår kommer varen på lager igen?
Vi kan ikke altid give et bud på, hvornår varen er på lager igen, men vi forsøger at holde hjemmesiden opdateret bedst muligt med forventet leveringstid.
Hvordan virker prisgarantien?
Hvordan virker prisgarantien?
Hos GrejFreak.dk vil vi tilbyde dig det billigste grej. Hvis du finder varen billigere på en anden dansk hjemmeside, vil vi give dig varen til samme pris, men også fratrække 10% af differencen.
Kan jeg annullere min ordre?
Kan jeg annullere min ordre?
Vi forstår det fuldt ud, vi ændrer også mening engang imellem! Selvom vi gerne ville, kan vi desværre ikke ændre eller annullere en ordre, når den er ved at blive plukket på vores lager.
Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse
Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse
Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse anbefaler vi du gør følgende: Tjek om ordrebekræftelsen er blevet opsnappet af dit SPAM filter.
Hvis du stadig ikke finder ordrebekræftelsen kan du kontakte os på telefon eller e-mail, så er vi i stand til at gensende den og tjekke om e-mailen passer, såfremt der kan være lavet en tastefejl.
Hvis du har tilmeldt dig e-mail og SMS advisering hos fragtselskabet, får du også en e-mail og en SMS når pakken er sendt og når pakken er klar til afhentning i pakkeshoppen.
Betaling
Hvordan betaler jeg med et gavekort?
Hvordan betaler jeg med et gavekort?
Har du et gavekort til GrejFreak? Fedt! Det er nemt at bruge det, når du shopper hos os.
Når du har fundet de produkter, du vil købe, går du til kassen som normalt. Her vil du se et felt til at indtaste din gavekortkode. Indtast koden, tryk på "Anvend", og beløbet trækkes automatisk fra din ordre.
Hvis gavekortets værdi er større end din ordre, gemmes resten af beløbet, så du kan bruge det senere. Er ordren dyrere end gavekortets værdi, kan du betale resten med en af vores andre betalingsmuligheder.
Har du problemer med at indløse dit gavekort? Så kontakt vores kundeservice – vi sidder klar til at hjælpe dig!
Kan jeg bruge flere gavekort på samme ordre?
Kan jeg bruge flere gavekort på samme ordre?
Ja, du kan sagtens bruge flere gavekort på én ordre.
Når du når til betaling, indtaster du den første gavekortkode i det angivne felt og trykker på "Anvend". Herefter kan du gentage processen med de resterende gavekort, indtil hele beløbet er trukket fra din ordre.
Hvis gavekortene ikke dækker hele beløbet, kan du betale resten med en af vores andre betalingsmuligheder.
Har du brug for hjælp? Vores kundeservice står klar til at guide dig!
Kan jeg betale med EAN?
Kan jeg betale med EAN?
Ja, det kan du sagtens!
Du vælger blot EAN nummeret i kurven, når du går til betaling. Her er der et felt til at indtaste nummeret.
Bemærk, at vi kun tilbyder EAN betaling til offentlige institutioner.
Hvordan fungerer afbetaling via Anyday?
Hvordan fungerer afbetaling via Anyday?
Anyday er en enkel betalingsløsning, der giver dig mulighed for at opdele dine betalinger i mindre portioner over tid. Uanset om du har brug for at foretage et nødvendigt køb eller ønsker at forkæle dig selv med noget særligt, så giver Anyday dig mulighed for at sprede dine udgifter, så de passer til din økonomi.
Det er nemt og ligetil! Når du vælger Anyday som din betalingsmetode, kan du opdele din betaling i 4 månedlige afdrag. Dette giver dig friheden til at undgå større engangsbeløb og stress.
Levering
Hvilket fragtfirma leverer min ordre?
Hvilket fragtfirma leverer min ordre?
Vi sender pakker med GLS til danske adresser, hvor du har muligheden for at vælge både levering til pakkeshop, hjemmelevering samt erhvervslevering.
Til grønlandske adresser sendes pakkerne med Blue Water.
Hvordan virker track & trace?
Hvordan virker track & trace?
Når varen bliver afsendt fra GrejFreak.dk, vil du modtage en e-mail med et track & trace nummer. Dette kan du bruge til at følge pakkens vej.
Hvis du ikke modtager dette nummer indenfor 24 timer eller næstekommende hverdag kan du skrive en e-mail eller ringe til os, så kan vi undersøge hvor langt din pakke er nået.
Hvis pakken står som leveret på fragtselskabets hjemmeside, betyder det at pakken er ankommet til din adresse eller udleveringssted.
Alt dette kan ses på GLS' hjemmeside.
Hvor lang tid tager leveringen af min ordre?
Hvor lang tid tager leveringen af min ordre?
Hos GrejFreak.dk har vi dag-til-dag levering på lagervarer. Det betyder at du kan bestille din vare en hverdag, før kl. 15:00 og modtage varen allerede dagen efter - med GLS.
Alle varer bestilt om fredagen før kl. 15:00 bliver leveret lørdag, såfremt der er bestilt med GLS*.
Alle varer der bestilles i weekenden bliver pakket og sendt mandag.
Der kan dog forekomme ekstra leveringstid, hvis der er travlhed hos fragtselskabet.
Her kan du med fordel følge track & trace nummeret.
* i byer og områder, hvor GLS tilbyder lørdagslevering
Retur og refundering
Jeg er i tvivl om størrelsen passer mig. Hvad gør jeg?
Jeg er i tvivl om størrelsen passer mig. Hvad gør jeg?
Vi har en størrelsesguide til de fleste produkter, som du med fordel kan benytte. Hvis du bestiller en vare online og den ikke passer dig tilbyder vi også lang returnering. Læs mere om returnering her.
Vi har også et showroom du kan besøge og finde den rigtige størrelse til netop dit produkt. Her kan du prøve varen og tage den med dig hjem med det samme, hvis varen er på lager. Læs mere om vores showroom her.
Hvordan returnerer jeg et produkt?
Hvordan returnerer jeg et produkt?
Hvis du fortryder dit køb hos GrejFreak.dk skal du såmænd bare udfylde vores retunér vare formular på følgende side: Retur - GrejFreak.dk
Derudover skal du også sende varen tilbage til os. Du kan blot benytte den samme kasse du har modtaget varen i, eller anden passende indpakning, og klistre din egen returlabel på.
Hvis du har mistet din returlabel kan du klikke på knappen for at lave en ny returlabel som du selv printer ud.
Hvornår får jeg penge tilbage for en returvare?
Hvornår får jeg penge tilbage for en returvare?
Som regel behandler vi returordrer samme dag, som vi modtager dem for at undgå unødvendig ventetid for at få pengene tilbage.
Fra vi har behandlet returordren, plejer pengene at være tilbage på den oprindelige betalingsmetode i løbet af 1-5 hverdage. Det afhænger af metoden. Fx Dankort plejer at være 1 hverdag.
Reklamation
Hvad gør jeg med en defekt vare?
Hvad gør jeg med en defekt vare?
Hvis din vare er defekt, kan du naturligvis benytte reklamationsretten, såfremt det er indenfor to år fra købsdato.
Sagen skal blot oprettes via nedenstående link, hvorefter du vil blive opdateret om næste skridt i sagen.
Butik/Showroom
Hvor ligger jeres showroom?
Hvor ligger jeres showroom?
GrejFreak.dk har et showroom i Viby J, hvor vi har nogle varer udstillet.
Du finder showroomet på adressen:
Gunnar Clausens Vej 58, 8260 Viby J.
I vores showroom kan man mærke og føle produkterne, samt prøve tøj og støvler m.m., før man laver et køb. Da vores showroom ligger i forbindelse med vores lager kan vi hente de lagervarer som ikke er udstillet. Det betyder at alle de varer vi har i webshoppen kan prøves i vores showroom, såfremt de er på lager.
I vores showroom har vi flere computere opstillet således man kan bestille og betale for sine varer, mens man er der. Vi finder varen til dig ude på lageret og du får dit produkt med det samme. Bemærk at betaling med kontanter også er muligt, hvis du har lige penge.